انتخاب بهترین شغل دنیا
نوشته شده توسط : moeinnamdar

این متن نتیجه ماهها جستجو در سایتهای خارجی ، در وبینارها و ... است.

تعیین اینکه در آینده در چه مشاغلی موفق خواهیم شد و علاقه واقعی ما چیست بسیار مهم و ضروری است ، اما به همان اندازه دشوار و وقت گیر است!

بسیاری از ما هنگام انتخاب رشته ، واقعاً نمی دانیم کدام رشته را انتخاب کنیم و حتی پس از آن ، دقیقاً نمی فهمیم که در کل زندگی برای ما چه چیزهایی مهم است. ما همچنین بر اساس متوسط ​​درآمد افراد در یک شغل یا نظر دیگران (بیشتر آنها والدین و دوستان ...) تصمیمی می گیریم و سالها در این زمینه تلاش می کنیم ، حتی اگر این کار اصلا شغل مورد علاقه ما نباشد و از آن لذت ببریم. نابریم :(

من این بازی کثیف را ادامه نداده ام و سعی کردم علاقه خود را پیدا کنم و در این پست نتایج آن را به شما می گویم!


از آنچه دیگران انجام می دهند پیروی نکنید! خواهش میکنم ...

 

نکته مهم در انتخاب شغل



چگونه می توانیم علاقه خود را پیدا کنیم؟!
1- همه ما در طول زندگی بسیار کوتاه خود با انجام برخی کارها بسیار راحت بودیم! بسیاری از کارها که آرزو داریم انجام دهیم و هرگز از انجام آنها خسته نمی شویم
به عنوان مثال ، من بسیار علاقه مند به تعمیر ابزارهای مختلف یا ساخت ابزارهای جدید هستم ^ _ ^ من کاملا دوست دارم آچار باشم! (همچنین خواهید فهمید که چقدر احساس رضایت دارید! اگر چیز دیگری نیست ، باید تجربه خود را افزایش دهید و کارهای بیشتری را امتحان کنید ، مثلاً اگر هنوز پخته نشده اید ، آن را امتحان کنید و ... (من هم عاشق پخت و پز هستم))

2. ببینید چه چیزی از کودکی به آن علاقه داشتید و بیشتر از همه چه کار می کردید
به عنوان مثال ، از بچگی من وسایل ساخته شده از لامپ و اهرم درست می کردم :) اگر دستگاهی داشته باشم همیشه چیزی را باز می کردم و با آن یک فن درست می کردم و این نحوه کارکرد آن است.
حتی به این ترتیب ، اگر به چیزی فکر نمی کنید ، از خانواده و دوستان خود در مورد بودن با شما در کودکی س askال کنید (من به وسایل کودکانه ام نگاه کردم و از خانواده پرسیدم و واقعاً خیلی سعی کردم چیزی را به خاطر بسپارم)

3- ببینید چه کاری خوب انجام می دهید! (در واقع ، آنچه شما انجام می دهید بهتر از دیگران است)
برای فهمیدن ، آیا می توانید از خود بپرسید دیگران افراد از شما چه می خواهند یا شما چه می خواهید؟ یا در چه زمینه ای شما را قبول می کنند!؟
ما معمولاً کارهایی را انجام می دهیم که بیشتر از همه دوستشان داریم زیرا آنها را با علاقه زیادی انجام می دهیم. شما همچنین می توانید این مسیر را معکوس کنید ، به این معنی که بدانید در چه چیزی مهارت دارید و سپس بدانید که علاقه شما چیست؟

4- برای یافتن علاقه خود می توانید بر روی لیست مشاغل موجود در سایت های مختلف کلیک کنید! دریابید که بیشتر آرزو دارید چه کاری انجام دهید و از دیدن آن هیجان زده خواهید شد!
من شخصاً وب سایتی را در Al-Indeed.com پیشنهاد می کنم که در آن می توانید اطلاعات خوبی در مورد هر شغل و مهارت های مورد نیاز برای هر شغل کسب کنید ...

5- مهمترین و م thingثرترین چیز این است که سعی کنید و آزمایش کنید و دوباره امتحان کنید ...
موارد بالا لزوما علاقه شما به هر چیزی را نشان نمی دهد و ممکن است شما به هیچ وجه نتوانید موارد بالا را پیاده کنید و به نتیجه نرسیده اید! شما باید آستین ها را بالا بزنید و آزمایش کنید ... به کارهای مختلف بروید ، دوره کارآموزی را انجام دهید تا ببینید به آنها علاقه دارید یا نه!؟
به عنوان مثال ، اگر من را می شناسید ، می دانید که من مدت طولانی در زمینه بازاریابی دیجیتال بوده ام و اکنون متوجه شده ام که علاقه زیادی به آن ندارم و بیشتر به مهندسی علاقه مندم :)

مدتها و شاید چند ماه طول می کشد تا بفهمید چه چیزی برای شما مفید است ...
مدتها و شاید چند ماه طول می کشد تا بفهمید چه چیزی برای شما مفید است ...
2. دومین نکته مهم داشتن استعداد در این زمینه است
اولین کاری که باید بعد از یافتن علایق خود انجام دهید (همه افراد علاقه شغلی زیادی دارند ، بنابراین خود را به یک یا دو علاقه شغلی محدود نکنید) این است که موضوعی را که در آن استعداد دارید بررسی کنید و آن را بهتر و سریعتر از دیگران یاد خواهید گرفت!


از کجا بفهمیم در زمینه ای استعداد داریم یا نه!؟


1- اگر قبلاً تجربه انجام کار بهتر از دیگران را داشته اید ، شک نکنید که در آن کار با استعداد هستید ...
(به عنوان مثال: اگر من در كلاس IT با شخصی كه استعدادش در IT نیست ، قرار می گرفتم ، احتمالاً در آن كلاس قویتر می شدم ، زیرا این را در گذشته نشان داده ام)

2- آزمون های استعداد و شخصیت می تواند کمک زیادی به شما کند
من خودم تست های DISC & MBTI را انجام داده ام و نتیجه آنطور که در تجزیه و تحلیل نوشته شده است که من در کار مدیریت و مهندسی تبحر دارم و همان را ادامه می دهم.
البته تست های زیادی وجود دارد و اگر در اینترنت جستجو کنید قطعاً از آزمایش زیاد تعجب خواهید کرد ...

3- بار دیگر دوران کودکی و گذشته خود را به یاد بیاورید و ببینید به چه کاری ترغیب شده اید!
معمولاً وقتی کاری بهتر از دیگران انجام می دهید ، دیگران شما را تشویق می کنند ، و این می تواند نشانه استعداد شما برای یک چیز باشد!

4. اگر نمی دانید استعداد شما چیست ، پس باید بروید و شغل مورد علاقه خود را امتحان کنید. آن وقت خواهید فهمید که در چه چیزی مهارت دارید و در چه چیزی مهارت ندارید ...

3. بازار کار و کسب درآمد در این زمینه
درست است که علاقه و استعداد بسیار مهم است ، اما شما همچنین باید به فکر بازار کار باشید و از این طریق درآمد کسب کنید!
اگر پول نداشته باشید ، علاقه شما از بین می رود ، استعداد شما بی فایده خواهد بود و کاملا ناامید خواهید شد ...





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: